Cinta

Cinta Itu Indah.......Cinta Itu Setia.......Cinta Itu Hebat.......Cinta Itu Hijrah.......Cinta Itu Asyik.......Cinta Itu Satu.......Cinta Itu Nikmat..

Thursday, July 1, 2010

Cinta Ibarat Kopi

Assalamualaikum...satu kata-kata yang bleh anda beri pada rakan2 tuk kita faham erti Cinta..bismillah


"Cinta Ibarat Secawan Kopi..."


Huraiannya:
Cinta itu membawa kepada KESABARAN..biarpun berliku, dugaan mendatang, ,musuh insan ke 3,4,5...onak dan duri...kita tetap bersama-sama pasangan menempuhinya kan..mana datangnya semangat dan perasaan tuk tempuh semua itu??????jwpannya KESABARAN...Macam secawan Kopi...walaupun panas...pahit..hitam..tapi kita tetap nk rasa..kan...kita tiup bagi sejuk..kita tahan walaupun pahit...kita telan walaupun hitam..
Ini merupakan salah satu konsep percintaan...tak kira Cinta kepada apa...Allah/Tuhan..alam..haiwan..manusia...dimana kita perlu Sabar menghadapinya...kita ambil kata pepatah..

....Jika takut dilambung ombak jangan berumah ditepi pantai...

Maka dengan ini konsep Kopi dan Cinta perlu anda fahami...dimana tanpa didorong oleh sesiapa..kita nk menjaga pasangan kita,menyayangi,mencintai,memberi kesetiaan,melindungi,mendoakan..segala-gala tuk si dia..ini kekuatan cinta..ia tak perlu dipaksa...perasaan dan hati membawa kepada Cinta...namun saya igtkan hati juga membawa duka...maka jgn bina Cinta atas dasar nafsu semata...benar nafsu perlu ada..namun berpada..kerana nafsu akan memakan diri kita jika kita tidak mengawalnya...Wallahualam...

1 comment:

  1. Perbetul kan diri dan terus insaf dendan ape yang telah belaku dahulu...Kawal nafsu tuk nikmati cinta yang tulus dan suci pada cinta yang baru kita terima...jadikan sandaran kisah cinta kita yang lalu tuk nikmati cinta yang baru kita semai...

    ReplyDelete