Cinta

Cinta Itu Indah.......Cinta Itu Setia.......Cinta Itu Hebat.......Cinta Itu Hijrah.......Cinta Itu Asyik.......Cinta Itu Satu.......Cinta Itu Nikmat..

Wednesday, July 21, 2010

Apa itu SETIA...????

Salam..ni ada 1 lagi benda yang saya nk share dengan rakan2..sape kata setia x penting??so apa sebnarnya erti setia dalam cinta??hayati..setia is..

Semua org ckp Setia..Namun semuanya bohong..ramai diluar sane x tau apa erti setia..cayalah.. Ramai tanya..perlu ke setia???dah la tak ada ikatan yang wajib/suci/akkad..kene plak zaman moden ni..tukar2 pasangan macam tukar baju..belum tentu kita setia..pasangan nak setia..sebab itu jgaklah ramai org yang amik jalan pendek dengan cubaan bunuh diri cz kekasih tak setia..semuanya mengarut..mengapa bazirkan nyawa tuk org yg tak sayang kita???

Kesetiaan adalah sangat penting, cz kita dh terima tanggungjwab daripada pasangan kita itu untuk menjadikan dirinya hanya satu dihati kita sewaktu kita mengambilnya sebagai kekasih. Pakai makan nya kita jaga..kalau tak, tak kan luka kat jari pun antar wad kecemasan kan..(mula-mula couple..)..sedihnya kalau tanggugjawab atau amanat yang seharusnya kita jaga itu, tidak kita tunaikan…?sama tak dengan penipuan…? Jangan sesuka taburkan janji jika kita tak mampu untuk tepati dan jangan mengata cinta kalau kita tidak mampu untuk memberikannya sepenuh hati..so tahan lah nafsu jgn mudah sebut "Aku cinta padamu.."


Ingatlah, hidup kita macam roda, tidak semestinya kita sentiasa berada di atas. Jika kita permainkan hati org lain, suatu masa kita juga akan dipermainkan… Dan pada waktu itu, penyesalan tak da guna dah Setiap apa yg kita lakukan pasti ada balasanya, hanya masa yang dapat menentukan

Untuk insan yang menjaga kesetiaan terhadap pasangan, anda adalah yang terbaik siyes..wanita2 yang dahagakan kesetiaan mesti mencari anda. Jadilah insan yang boleh membahagaian pasangan kita tanpa rasa jemu even selalu je pasangan cakap jemu. Jika anda dicurangi, jaganlah bersedih ataupun berdendam, tetaplah menjadi yang terbaik. Kerana anda mempunyai maruah diri, jangan samakan diri anda dengan insan yang tidak setia. Anda telah melakukan yang terbaik untuk pasangan anda dengan menjaga keperibadian diri dengan sebaiknya. Mereka tidak pandai menjaga harga diri mereka. Suatu hari nanti mereka akan menyesal dan akan menyedari akan kebaikan yang anda lakukan…

Tidak penting utk kita ketahui sama ada pasangan kita jujur, ikhlas atau setia dengan kita yang penting Allah tahu kita bagaimana, dan Allah tidak akan mensia-siakan apa yang kita lakukan… Tawakal dan redha lah…

No comments:

Post a Comment

Post a Comment