Cinta

Cinta Itu Indah.......Cinta Itu Setia.......Cinta Itu Hebat.......Cinta Itu Hijrah.......Cinta Itu Asyik.......Cinta Itu Satu.......Cinta Itu Nikmat..

Monday, September 20, 2010

Sedihnya..

Salam..hai..rasanya lama tak share dengan semua kan..suka duka dalam percintaan ni payah..kalau nk share org kate poyo..kalau tak share org tertanya-tanya kan..tapi ada 1 cerita yang nk share berkaitan rakan saya ni..:-) jom ikuti cerita ini..

Percintaan yang bermula dengan perkenalan singkat membawa kepada kebahgiaan sementara pada Syuk dan Lisa..akibat ketidakfahaman mereka akhirnya putus di tengah jalan..namun ramai tidak mengetahui akan hubungan mereka selepas itu..syuk membantu dalam setiap apa yang diperlukan Lisa..Lisa hadir meminta pertolongan di saat Syuk kembali tenang tanpa insan tersayang di sisi..kesetiaan dan kasih sayang yg Syuk bina membuatkan dia setuju membantu di mana yg mampu bagi membantu Lisa

Percaya kah anda..hubungan seperti ini mengundang pada kesakitan yang amat terhadap Syuk..kerana dia tidak boleh lagi meyentuh Lisa..memasuki ruang hati Lisa apatah lagi berbicarakan kisah mereka dahulu..mengapa Syuk begitu??masih membatu disitu membantu sedangkan dia sakit???ada beberapa kali Syuk cuba mengeratkan kembali dgn membawa kenangan2 besama dahulu..namun???hanya jawapan kasar diterima.."No Komen" "org x nk pkir la"....:-( betapa hancurnya hati Syuk..setiap apa yang diperlukan Lisa akan dia cuba perolehi dan pertahankan setiap keputusan Lisa..hanya kerana Syuk masih Mencintai Lisa..adilkah ini???segala kasih sayang dan perhatian Syuk dibalas dengan wajah biasa seperti rakan2 biasa oleh Lisa..seperti tidak mengerti akan mksd setiap pertolongan dan rasa kasih hati Syuk...setiap kali diperkatakan hasrat hati Syuk maka berakhir dngn pertelingkahan ibarat Syuk yg besalah..

Yang ingin di beritahu adalah kasih sayang Syuk kekal walaupun tiada apa petalian..Lisa hanya anggap seperti rakan biasa dan selalu mengingtkan.."org x nk bg harapan"...mmg Syuk memahaminya..namun pernahkah Lisa memahami batin hati Syuk???apa yg Syuk perlukan???sakitnya Syuk menahan kasih sayang yang x dpt ditunjukkan???adakah Lisa mengetahui???kejamnya Lisa hanya belagak biasa sedangkan Syuk pecaya bahawa ada sedikit sinar dlm hati Lisa tuk dia..namun Lisa hanya membisu..setiap itu jua Syuk kembali menangis..kesal akan perbuatannya..adakah dia yg bodoh masih membantu sedangkan Lisa tidak pun menyayanginya..cuba pembaca berikan..pertolongan masa,wang ringgit,tenaga semua diberikan..yang Syuk mahu adalah Lisa kembali kepadanya..tidak mengharap kembali apa yng telah diberi hanya cebisan kasih sayang buat dirinya terus bernafas..namun Lisa masih dgn keputusan nya..

1. Cuba letakkan anda di situasi Syuk..anda amat menyayangi Lisa dan tidak mahu dia besedih..dan anda membantu segala upaya agar dia tidak menangis..tetapi Lisa pula tidak tahu anda menangis kerana Lisa hanya pelukan pertolongan bukan dirinya.......apa yang perlu dilakukan syuk???

2. Letakkan anda di dalam Lisa..apa yang anda perlu lakukan??meminta pertolongan namun masih keras tidak membuka hati tuk Syuk...

3. Adakah ini satu situasi bodoh yang dilakukan Syuk..kembali besedih sedangkan dia boleh mampu tesenyum tnpa kehadiran Lisa..???


p/s: jikalau anda ada komen,sila berikan..x salah kita share tuk kawan saya ni..lagipun rakan saya tak ada blog..so segala komen anda tak akan dibaca olehnya..:-)

5 comments:

  1. syuk???simpati dengan nasib syuk nih...tapi...hnye syuk yg mengerti kenapa die hanya menggu lisa...kn???kalau kite nasihatkan syuk supaye buka hatinya untuk orng lain...pasti x akan menjadi...kerana ternyata cnta syuk untuk lisa seorang...namun, andai lisa menerima die secara paksa...juga x adil bagi syuk..kan??hnye mmpu doakan syuk jmpe insan yg mmpu syg die,,,but...syuk???watak tuh mengingatkan saye pada kisah lame..hehe..by da way...gud luck 4 syuk!!

    ReplyDelete
  2. salam..hai cik nana..dh jadi follower belom??hihi..so kire nk suh syuk jmpa org lain la ek..hati dia cmne???

    doakan syuk mendapat cinta yang dia ingini tu..:-)

    ReplyDelete
  3. sbb tuh nana ckp...hanye syuk yg boley decide sama ada die nk melangkah ke depan..ataw terus mmbatu diri disitu...kn???ape pon..jgn risau...doa nana sntiase mngiringi syuk tuh..k!..:)

    ReplyDelete
  4. hahahaha..cara ckp mcm knal syuk tu lame je nana..:-p

    ReplyDelete
  5. lorh...knal x knal...doa sesame islam...mstilah mengiringi sesame umatnye..kn??

    ReplyDelete